Koh Chang

Vi gick upp och åt frukost sen åkte vi direkt mot piren där färjan till Koh Chang skulle avgå. Här skulle vi möta upp våra vänner samt en familj till som är från Thailand vilka har odlingar här på ön.
Vi åkte lite fel här och där men fram kom vi, till detta lyxhotell. Det vi hann se av ön på väg till hotellet såg jättefint och spännande ut. Rejält kuperat med smala serpentinvägar men Robert rattade bilen som det proffs han är.
Vi hade planer på två dagar i Bangkok men vår vana trogen ändrar vi planen och stannar här lite längre (kan hinna ändras igen 😂😂).

Det blev lunch, dopp i havet, simtur i poolen och en drink i solen 😎🌴☀️ En vana jag lätt kan lägga mig till med.

The Emerald Cove Resort

Idag stod snorkling på schemat.

Vi hade hyrt en speedboat som tog oss ut i den vackra arkipelagen. Otroligt vackert, Koh Changs djungelbeklädda berg mot det blåa havet och de vita stränderna - paradiset 🌴

När vi kom fram till den lilla ön vi skulle snorkla vid fick vi betala en avgift, vilket gladde mig. Man fick bara snorkla inom små begränsade områden, detta för att skydda naturen. Öarna är naturreservat.

Vilken fantastisk värld det finns under vattnet. Alla häftiga koraller och växter. Fiskar i alla färger som nyfiket mötte min blick genom cyklopet. 🐟 Fick se ett stim med små bläckfiskar 🐙🐙🐙

Synd vi glömde Go-Pron hemma, hade varit kul med några undervattensbilder.

Så häftigt att snorkla, det var andra gånger i mitt liv jag gör det. Förra gången var också i Thailand. Hoppas få göra det vid fler tillfällen. 🐟🐠🐟

Vi gjorde två snorklingar runt två olika öar och där emellan ett strandhugg med bad och lunch.

Vattnet är så varmt så jag frös när jag klev upp efter att ha snorklat och fick gå i vattnet igen för att värma mig. Galet 😎 när det är 30 grader i luften.

På ön fanns ett litet, typ, rådjur som var tamt. Den lille kraken var den enda i sitt slag som fanns på ön. Det var någon som tydligen tagit den till ön. Men den fick ju gott sällskap, gos och mat av turisterna.
Å så skulle vi ta såna där fina, ungdomliga bilder igen som barnen tar. Instagramvänliga. På en gunga vid det vackra havet. Ha, ha, ha jag bjuder på min, Robert förbjöd mig att lägga ut hans 😂😂

Bakgrunden är ju fin iallafall och det var skitkul att gunga 🤪

På vägen tillbaka stannade vi och matade apor 🐒🐒🐒
Vi var tillbaka vid 15.30 och vad passar väl inte bättre än en eftermiddagsdrink och ett dopp i poolen. Somnade som en stock efter den drinken på solstolen 😴
Herrejösses vad man kan hinna på en dag.

Romantisk middag på stranden. Restaurangerna hade dukat upp med dukar, lampor, buffé och musik på stranden. Alltså vi var hänförda över bilden. Går dessvärre inte att återge vare sig i bild eller text. Wow!

Godmorgon, sista dagen med gänget innan de åker tillbaka till Bang Saen. Robert och jag stannar två nätter till men har bokat ett nytt hotell resterande dagar. Så godbye och tack Emerald Cove Resort - du bjöd på sköna dagar 🙏