Kurs📒📓 - Palma 🌴- fri tid 😎

Det är ju kursen som är huvudingrediensen för denna resa, men att för er berätta om ”Strukturer i ägarledda företag och koncerner” ”Kapitalöverföringar” ”Ändrade företagsstrukturer” ” Kapitalbrist och kapitaltillskott” ”Nya skatteregler för företagssektorn” gör ju ingen, ja kanske några, gladare så jag väljer att, iallafall i min blogg, fokusera på de fyra lediga timmarna mitt på dagen, kvällsaktiviteter samt vår lediga dag - onsdagen, och hur vi komprimerar Palmas sevärdheter, restauranger, barer, shopping på kort tid 😎

Måndag
Utsikten från mitt rum är verkligen magnifik. Här en bild från imorse.

På fyratimmarsrasten idag åkte jag och Boo, som också är på kursen ensam, in till Palma. De flesta ville ligga vid poolen idag men jag har fått ont i halsen och känner mig lite emlig och så var det mulet, därav tyckte jag att en tur till Palma passade bättre.

Vi besökte Catedral de Mallorca, mest känd som La Seu ('domen'). Katedralen härstammar från 1200-talet. Jättemaffig och tjusig.

Vi strosade runt i de mysiga gränderna innan vi slog oss ner på en restaurang för lunch. Det är skön medelhavstemperatur så att bara sitta på en restaurang och titta på folklivet är gott nog.

Sen var det dags att bege oss tillbaka för eftermiddagspasset.

På kvällen åkte jag och Karin in till Palma igen, flanerade runt innan vi åt middag vilken blev på samma restaurang som lunchen. Gott även denna gång. Tidig nattning idag så jag kurerar mig inför resten av veckan, men först en stund på balkongen och utsikten.

Tisdag

Ännu en underbar morgon. Hela jag blir lycklig av utsikten, vet inte riktigt hur jag ska ta in den. Det är nåt visst att varje morgon vakna till en vacker vy, det är likadant på vår ö, även fast dessa vyer är så olika.

Idag blev det poolhäng och hela jag var hängig, jäkla förkylning som kom lite olägligt, men så är det med det. Vet ju att när det blir lite för lite sömn (förra veckan) måste jag ta igen det annars finns risk att systemet vibrerar på förkylningsnivå och ja, så blev det denna gång. 🤧😴

Hängde ändå med Boo och Karin till en liten by på kvällen för att äta middag. Tog en firre 🐟 av något slag och fråga mig inte vad det smakade för det sinnet är för tillfället out of order 🤧
Så här såg den ut och inte fasen var den fotogenisk precis 😂

Onsdag
Vår enda lediga dag och jag var helt säker att ställa in min del i den efter en febernatt, men efter frukosten spottade jag upp mig, hade iallafall inte feber, och hängde med. Vi var sju stycken som hade bokat en katamarantur på havet. Det blev en jättehärlig dag med vindar som svalkade, för det är varmt ca 30 grader.
Vi stannade till en bit ut och fick bada, snorkla och äta lunch innan båten vände, hissade segel och tog oss tillbaka.

Hade tyvärr svårt med snorklingen idag, fick panik för jag inte fick tillräckligt med luft på grund av allt snor. Ja, jag vet att jag inte ska andas med näsan utan munnen, men känslan 🤪

En öl på Boathouse innan vi åkte till hotellet för dusch och fix inför kvällens middag.

Båtgänget åkte in till Palma där vi först strosade omkring innan det blev dags för mat.
Middag blev i en mysig gränd på en Italiens restaurang med blandad kvalitet på maten, lika nu ingen aning vad pizzan smakade men de andra sa den var god, dock intressant att jag bara åt halva, när jag inte kände smaken, annars hade jag säkert glufsat i mig hela om det varit gott i munnen.

Nu är jag mör, hes, hostig, ont i halsen så sängen känns fantastisk nu - Godnatt! 😴