Stockholm 🇾đŸ‡Ș Stockholm

Nu blev det tÀtt mellan Stockholmsbesöken. Första helgen i oktober Äkte vi och Carina till Stockholm pÄ fredagen. Carina stannade hos Tilders medan jag och Robert hade bokat rum pÄ Hey market pÄ Hötorget. Riktigt fint och lyxigt hotell. Vi kom vid Ätta sÄ vi tog bara en bit mat pÄ hotellet pÄ kvÀllen innan vi kröp till kojs.

PÄ lördagen som bjöd pÄ skönt höstvÀder flanerade vi runt pÄ stan och vid lunch mötte Erika och Swing upp oss. Vi gick och Ät och efter det fick vi gÄ till hotellet för Swing var livrÀdd för all trafik och darrade och vÀgrade gÄ. Vi fick bÀra honom och sen satt vi pÄ hotellfiket.

PÄ kvÀllen var vi pÄ middag hos Tilders, jÀttekul att ses igen dÄ vi inte trÀffat dem sedan november.

Frukost med champagne đŸ„‚

Hötorgets fĂ€rgprakt. Denna gĂ„ng fick jag med en bukett hem💐

Det Àr sÄ hÀrlig stad Stockholm, bara att gÄ i Saluhalken och titta pÄ alla delikatesser Àr en upplevelse. Drottninggatan var prydd med paraplyer.

PÄ söndagen Äkte Robert och jag till nÄgra möbelaffÀrer för att se om vi hittade nÄgot kul till hallen, men nej det blev inga inköp.
Sen bjöd Erika oss och Carina pĂ„ jĂ€ttegod söndagsmiddag i sin lĂ€genhet. TĂ€nk att nu fĂ„r vi komma till vĂ„ra barn pĂ„ middag đŸ„°

Stockholm igen en vecka senare. Jag skulle jobba pÄ hotellet pÄ mÄndagen sÄ Erika och Äkte redan pÄ söndagskvÀllen. Hon o Robert hade varit pÄ Kinnekulle och tagit tÀvlingslicens.
Jag stannade till tisdag. Efter jobbet pÄ mÄndagen Äkte jag till Riita i Nacka Strand. Vi gick till restaurangen dÀr hon bor och Ät god middag, hÀlleflundra och röding, och som alltid goda samtal och mÄnga skratt.

Riita bor sÄ fint med utsikt över inloppet till Stockholm dÀr FinlandsfÀrjorna passerar. Maffiga upplysta skepp som ser ut som stÀder dÀr de flyter fram.

PÄ tisdagen tog vi bÄt in till Stockholm- sÄ hÀftigt att kunna Äka bÄt till stan istÀllet för buss. Vi hade tur att fÄ sol och friskt höstvÀder.
Visst Àr det vackert!

Vi flanerade runt i city och fick en kort trĂ€ff med Erika ocksĂ„, ja det gĂ€ller att passa pĂ„ att trĂ€ffa de smĂ„ liven😍
Ännu en bukett frĂ„n Hötorget fick följa med hem.